Youtube Instagram Google+

Společnost RAVAK

Nejčastější dotazy

SPRCHOVÁNÍ

Kde se při montáži sprchového koutu aplikuje silikonový tmel?
U sprchového koutu nebo zástěny se aplikuje vždy z vnější strany výrobku dle montážního návodu tak, aby voda mohla volně odtékat z profilů koutu zpět do vaničky.

Jak poznám, na které straně skla je ochranná vrstva RAVAK AntiCalc®?
Na skle udělejte fixem cca 2 cm krátkou čáru. Sklo bez úpravy povrchu RAVAK AntiCalc® zanechá čáru ohraničenou. Sklo ošetřené technologií RAVAK AntiCalc® tuto čáru rozloží na drobné tečky.

Mohu sprchový kout nainstalovat bez vaničky?
Všechny sprchové kouty RAVAK můžete montovat bez sprchové vaničky, přímo na dlažbu s využitím odtokového žlabu nebo podlahové vpusti.

Hledám odolný sprchový kout do rodinného penzionu. Doporučíte mi nějaký?
Jednoznačně sprchový kout z řady Supernova, například inovovaný model Supernova SKCP4. Vyznačuje se absolutní spolehlivostí. Věčná rámová konstrukce je odolná vůči špatnému zacházení, je vhodná do domácností i do vysoce namáhaných veřejných prostor. Mechanismus AntiBlock brání zadrhávání a křížení posuvných dílů. Na základě otestování minimální životnosti 1 000 000 otevření poskytujeme na technické řešení AntiBlock 10 let záruku.

Jaká je nosnost sedátek Ovo?
Nebojte se, sedátka Ovo vyhovují zatížení do 150 kg, montáž sedátka je ale nutné přizpůsobit materiálu zdi, na kterou se sedátko montuje. Například sádrokartonovou příčku je třeba předem vyztužit na nosnost 150 kg, do pěnosilikátové příčky je třeba dát například chemické kotvy nebo prošroubovat příčku skrz zeď. Zeď z plných cihel nevyžaduje úpravy.

Jaké lepidlo je doporučené pro lepení vaniček?
Všechny naše samonosné vaničky včetně vaniček GalaxyPro doporučujeme lepit na hotové obklady a dlažbu silikonovým tmelem RAVAK Professional, který je také součástí univerzální montážní sady.

Lze opravit poškozený akrylát na vaně nebo vaničce?
Pokud je poškození mělké cca do 0,5 mm, lze jej opravit přebroušením a vyleštěním jemným smirkovým papírem a leštící pastou. Pokud je závažnějšího charakteru, oprava akrylátového povrchu je velmi složitá a nezřídka je poškození neopravitelné.

K čemu slouží a jak se používají krycí lišty?
Krycí lišty slouží k utěsnění spáry mezi zdí a vanou či vaničkou. Dle velikosti mezery volíme krycí lištu 6, 10 nebo 11, kterou připevníme sanitárním silikonem RAVAK. Použitím krycích lišt esteticky zakončíte spoj a předejdete tvorbě plísní.

Existuje nějaké speciální mazivo na promazání pojezdů u sprchového koutu?
Pojezdy nebo panty sprchových koutů lze namazat speciálním teflonovým sanitárním mazivem vyvinutém firmou RAVAK. Je nerozpustné ve vodě, průsvitné a na světle nežloutne.

Jak mám správně nainstalovat vaničku vyztuženou sklolaminátem (LA)?
Vaničku vyztuženou sklolaminátem můžete nainstalovat několika způsoby. Záleží jen na vás, zda ji chcete zapustit do podlahy, nebo podezdít a obložit. Nejjednoduššíje instalovat vaničku na nožičky a použít čelní panel.

KOUPÁNÍ

Jakým čistícím prostředkem mohu ošetřit vanu, když nesmím použít tekuté pískové čističe?
Pro čištění akrylátových van jsou vhodné čisticí prostředky RAVAK, které byly vyvinuty speciálně pro moderní materiály, jako je akrylát. Běžný tekutý písek obsahuje abraziva a způsobuje poškrábání akrylátového povrchu vany, jiné čističe obsahují chlor a další látky, které mohou materiál poškodit. Čisticí prostředky RAVAK rozpouští usazené nečistoty a neznehodnotí lesklý povrch vany. Na vany je určen tekutý čistič RAVAK Cleaner s rozprašovačem.

Jak má být správně instalována akrylátová vana?
Vanu můžete instalovat jen do koupelny se zcela hotovými obklady stěn a položenou dlažbou. Vana musí být uložena dle montážního návodu. Měla by být nainstalována na originální podporu (na nožičky) z produkce RAVAK. Na takto instalovanouvanu poskytujeme 10 let záruku.

Je možné na vanu Avocado objednat zástěnu?
Na vanu Avocado neexistuje sprchová zástěna. Vana byla vyvinuta pro zákazníky, kteří mají malou koupelnu, ale přesto se chtějí pohodlně koupat. Pokud se chcete koupat a zároveň i sprchovat, zvolte raději prostorově úsporný koncept BeHappy s vanou, umyvadlem a zástěnou, nebo vanu Rosa 95 o velikosti 150 x 95 se zástěnou. Umožňuje jak pohodlné koupání, tak i praktické sprchování. Vanu Rosa 95 je navíc možno doplnit i některým z umyvadel Rosa a vodovodními bateriemi Rosa, a vytvořit si tak designově sladěnou koupelnu.

Plní zástěna na vaně Rosa správně svou funkci, přestože se po sprchování za ní na vaně objeví voda?
Ano, plní. Zástěnu jsme vytvořili pouze proto, aby zabránila přímému rozstřiku vody. Zástěna je opatřena těsněním, ale není konstruována zcela vodotěsně z toho důvodu, abyste ji mohli složit ke zdi. Proto se vám za ní může po sprchování objevit voda, která se tam dostane mezerou mezi vanou a zástěnou.

Mohu si madlo k vaně přikoupit a namontovat dodatečně?
I na to jsme mysleli. Doporučujeme vám univerzální nerezové madlo, které lze namontovat na vanu pomocí přiložených nýtů. Náš tip pro vás – toto madlo lze montovat nejen na vanu, ale při použití speciálních hmoždinek se závitem M8 i na zeď k vaně.

Mohu si u vaší firmy objednat montáž výrobků?
Ano, můžete. Objednávkový formulář je umístěn na našich webových stránkách https://www.ravak.cz/cz/servis-a-reklamace. Vyplnění je jednoduché a po odeslání formuláře vás budeme kontaktovat s upřesňujícími informacemi. 

Kde získám náhradní díly na vaše výrobky?
Náhradní díly na výrobky společnosti RAVAK zakoupíte u prodejců společnosti RAVAK. Jejich seznam najdete na webových stránkách www.ravak.cz/kontakty.

Je možné dodatečně řezat nebo vrtat výrobky z litého materiálu?
Výrobky z litého materiálu doporučujeme řezat vodním paprskem. V domácích podmínkách lze pro řezání použít např. pilku na železo, ale postupovat s nejvyšší opatrností.

Jak mám postupovat, když potřebuji vyrobit atypický sprchový kout?
Výrobek do atypického prostoru vám pomůže vyřešit konfigurátor řešení na míru, umístěný na https://www.ravak.cz/cz/reseni-na-miru-atypy, kde si sami v jednotlivých krocích sestavíte výrobek ušitý na míru vaší koupelně. Dozvíte se zde detailní informace k cenámi dodacím lhůtám.


Máte další otázky?
Rádi vám poradíme, kontaktujte nás info@ravak.cz nebo volejte linku technické podpory +420 318 427 144.