RAVAK v roce 2016
Z pozice největšího českého výrobce vybavení do koupelen optimisticky hledíme do budoucnosti. Orientujeme se zejména na vlastní výrobu sprchových koutů a akrylátových výrobků jako jsou vany, sprchové vaničky a umyvadla z litého mramoru. Sortiment doplňuje koupelnový nábytek, vodovodní baterie a koupelnové doplňky. Strategickou součást sortimentu, díky které se značka RAVAK dynamicky rozvíjí, představují koupelnové koncepty designově i prakticky sladěných výrobků pro celou koupelnu Za vlastní autorský design jsme byli v posledních letech dvakrát nominováni na cenu Czech Grand Design a díky práci designéra Kryštofa Nosála jsme vyhráli i dvě nejprestižnější evropská ocenění Red Dot a iF Design Award.
RAVAK zaměstnává celkově 800 lidí, hlavní část výroby koupelnového vybavení sídlí ve středočeské Příbrami. Vlastní pobočky firma provozuje ve většině zemí střední a východní Evropy, ale například i v Dubaji a v Austrálii. Vyvážíme do více než 50 zemí světa, expanze jde v současné době směrem na africký kontinent, kde obchodujeme v Nigérii a Ghaně nebo i do jihovýchodní Asie (Vietnam, Kambodža, Laos). Úspěchy zaznamenáváme ale i v Číně, kde RAVAK dlouhodobě působí a obsazuje tamější developerské projekty svými českými výrobky.
Historie
2010 – 2016
Koncept úspěchu
Rok 2011 pro RAVAK znamenal křižovatku, na které jsme se vydali cestou výrazného zaměření na koncepty pro celou koupelnu včetně nejmenších doplňků. Ještě větší prostor dostal i originální autorský design studia Nosal Kryštofa Nosála, díky kterému je RAVAK čím dál úspěšnější při pronikání do světa umění a estetiky a sbírá za to nejvýznamnější odborná ocenění.
Dvěma nejúspěšnějšími koncepty vzniklými v tomto období jsou Koncept Chrome, který se stal nejširším designově sladěným setem na českém trhu a Koncept 10° založený na principu pootočení či naklonění jednotlivých prvků o 10°, na jehož adresu putují pochvalné kritiky odborné i laické veřejnosti zhmotněné v cenách Red Dot, iF Design Award, EDIDA a dalších.
2005 – 2010
Nejchytřejší Žabák na světě Jistě si na něj pamatujete, i když se s ním v současné době nesetkáte už tak často, jako dřív. Chodí po dvou, neobjevuje se jinak než v padnoucím obleku, mluví lidskou řečí a dokonale se orientuje v zařizování koupelen. Žabák RAVAK. Veřejnosti se představil v roce 2005 a od té doby ho zná každý, kdo kdy pomyslel na zařizování koupelny - včetně statisíců lidí, kteří koupelnu nikdy rekonstruovat ani nechtěli. V současné době se Žabák drží praktických tipů a poradenství, protože v tom je největší odborník a novější luxusní výrobky RAVAK nechává promlouvat samy za sebe.
Tak dlouhé období, jako je pět let, samozřejmě nepřineslo pouze Žabáka. Sortiment RAVAK se rozrostl o mnoho zásadních výrobků a celých výrobkových skupin. Od roku 2009 vyrábí RAVAK například i koupelnový nábytek, který je dodnes na trhu výjimečný svou voděodolností. Je vyráběn z hloubkově impregnovaného materiálu, a tak jeho odolnost vůči vodě nezávisí pouze na povrchové úpravě, ale vychází přímo z použitého materiálu. Od roku 2010 nabízíme rovněž vodovodní baterie, dnes už v širokém sortimentu všech běžných typů a konkurujeme s nimi už i tradičním výrobcům. Nejprodávanějšími jsou modely z celkově nejúspěšnějších konceptů Chrome a 10°.
2000 – 2005
Dobrý design - to je to, co nás odlišuje RAVAK měl a stále má štěstí na výjimečné designéry s citem pro účelnost i krásu. V roce 2000 navázal spolupráci s rakouským designérem Achimem Storzem, který okouzlil bohatými zkušenostmi v oblasti produktového designu a zejména svými návrhy pro automobilový průmysl. Ikonickou dvoumístnou vanu Love Story podle Storzova návrhu jsme představili v roce 2002 a otevřela nám cestu nejen k mnoha novým prodejcům, kteří ji prostě chtěli vystavit, ale i na zahraniční trhy. Podobným způsobem zafungoval i další Storzův koncept - vana You, jenž si pro svou soukromou rezidenci vybral i dubajský šejk Hamdan bin Rashid Al Maktoum. Od roku 2005 se na vzhledu výrobků RAVAK začal významně podepisovat i mladý produktový designér Kryštof Nosál, který je s námi dodnes a jeho práce výrazně formují současnou tvář značky RAVAK. Ještě v době studií na Vysoké škole uměleckoprůmyslové navrhl pro RAVAK výraznou vanu Evolution, jejíž uvedení znamenalo další zlom v naší historii. Vana hned získala cenu Výrobek roku tehdejšího Design centra ČR a nastavila měřítka pro další směřování vývoje výrobků RAVAK.
1995 – 2000
Od sprch k vanám V roce 1994 přišel RAVAK s prvním vlastním sprchovým koutem nazvaným Supernova, který pro svou absolutní odolnost patří dodnes mezi zákaznicky nejoblíbenější a i v současné době stále nabízí patnáct různých modelů. Z výroby sprchových koutů se skleněnými výplněmi logicky vyplynulo patentované řešení na ochranu skel proti usazování vodního kamene nazvané AntiCalc. RAVAK touto ochrannou vrstvou opatřuje skla svých sprchových koutů už rovnou ve výrobě a díky dostupnosti návazné péče jsou výplně těchto koutů dlouhodobě chráněny proti korozi.
V roce 1998 jsme přivedli na trh první vlastní vany Rosa a rychle bylo jasné, že kromě technologického vývoje je třeba začít podporovat také kvalitní design, neboť právě vana je v našem vidění nositelem vyznění celé koupelny a zpravidla tvoří vizuální srdce každé kolekce.
1991 - 1995
Co to vlastně je sprchový kout? Úspěšná cesta značky do českých koupelen začala po roce 1991, kdy se tři společníci rozhodli založit podnikatelský projekt nazvaný podle počátečních písmen jejich příjmení. Vznikl tak RAVAK. Třetí společník z projektu odstoupil hned v začátcích, zato zbylé dvě rodiny Vařeků a Kreysů firmu ovládají dodnes a z výroby cementářského zboží a drobných doplňků vybudovali největšího středoevropského výrobce kompletního vybavení koupelen.
K orientaci na koupelny firmu přivedla tehdejší situace na českém trhu, který neznal pojem koupelnových studií. Vany a baterie se kupovaly v železářstvích hned vedle zahradního náčiní, pastí na myši či šroubů a hřebíků. Označení „sprchový kout“ proto skutečně vzniklo až v rodící se výrobě v Příbrami, v češtině tento fenomén do té doby neměl označení, protože sprchování se tradičně odbývalo v plechové vaně se závěsem.
Za dobu svého působení RAVAK přišel s mnoha výrobky, které přesáhly hranice svého určení a staly se ikonami v jednotlivých kategoriích.
Unikátní řešení RAVAK
Nejprodávanější vana v Evropě
- asymetrická vana Rosa, která vám umožní pohodlné koupání i sprchování tak, jako žádná jiná. První vana v sortimentu RAVAK (1998), zároveň drží rekord v počtu konkurenčních kopií.
Nejoblíbenější sprchový kout
- milion spolehlivých sprchových koutů Supernova už více než 20 let slouží v domácnostech našich zákazníků.
První sklopné sedátko na trhu
- sklopná sedátka OVO jsme českým zákazníkům představili jako první a dodnes tvoří zákaznicky nejoblíbenější součást sortimentu RAVAK.
Nejobdivovanější koupelna
- spojili jsme originální myšlenku zkušeného designéra s kvalitními materiály a precizní prací – výsledkem je koupelnový koncept 10° oceněný několika nejvýznamnějšími mezinárodními cenami.
Vyrábíme praktické koupelny pro skutečné lidi
Proč RAVAK?
- Protože praktické řešení koupelny je u nás na prvním místě
Krásnou koupelnu chce mít každý, není třeba kvůli tomu slevovat z dalších požadavků. Koncepty a produkty RAVAK vyřeší interiéry koupelen tak, aby se do nich vešlo vše, co potřebujete ke komfortnímu koupání i sprchování. - Protože máme zkušenosti
Výrobou a vývojem interiérů koupelen se zabýváme už více než dvacet let. Naše řešení jsou tak založena hlavně na zkušenostech z praxe. - Protože design chápeme jako něco víc, než jen touhu po odlišení
Dobrý design je pro nás ten, který je užitečný. Navrhujeme výrobky v souladu s trendy, ale především s vysokou užitnou hodnotou, technicky domyšlené, jednoduché a bezpečné. - Protože na naše výrobky se můžete spolehnout
Naše renomé je pro nás to nejdůležitější. Používáme nejkvalitnější materiály a nabízíme až desetileté záruky. U výrobků RAVAK nebudete mít problém s otevíráním dveří, protékáním vody mimo sprchový kout či s pevností vany.